Ubezpieczenie Assistance od A do Z - sprawdź co wybrać
aktualne:

10.06.2023

ABC Assistance

ABC ubezpieczenia Assistance auto to najważniejsze zasady polisy Assistance. W ABC Assistance znajdziesz wszystko, co warto wiedzieć przed zakupem polisy i w trakcie korzystania z ubezpieczenia.

  • Ubezpieczenie Assistance to dodatkowe ubezpieczenie dobrowolne dla pojazdu.
  • Polisa Assistance zapewnia 24h pomoc w razie awarii pojazdu, kradzieży pojazdu, wypadku.
  • Każde TU oferuje wiele wariantów pomocy Assistance - warianty to połączenie rodzajów pomocy i zakresu udzielenia pomocy.
  • Możesz korzystać z Assistance bez obaw -  zachowasz cenne zniżki za bezszkodową jazdę.
  • Pomoc z Assistance jest bardzo szybka - wystarczy, że zadzwonisz pod wskazany numer pomocy TU i podasz swoje dane.
  • Towarzystwa Ubezpieczeniowe mogą dowolnie ustalać warunki dla polis Assistance, dlatego ważne jest, by przeczytać OWU i porównać warianty ochrony.
  • Ubezpieczenie Assistance kupujemy zwykle na 12 miesięcy bez konieczności wypowiedzenia.
  • Podstawowy Assistance możesz otrzymać gratis przy zakupie polisy Autocasco lub OC.
  • Możesz odstąpić od umowy Assistance w terminie 30 dni od daty zawarcia, jeśli kupiłeś polisę przez internet lub telefon (jeśli Assistance wykupiono na dłużej niż 30 dni). (pobierz wzór odstąpienia)
  • Jeśli kupiłeś Assistance bezpośrednio u Agenta, możesz odstąpić od umowy w terminie 30 dni tylko dla polisy z okresem dłuższym niż 6 m-cy. (dla firm termin wynosi 7 dni) (pobierz wzór odstąpienia)
  • Gdzie szukać zasad - OWU do polisy, Kodeks Cywilny art. 805-834 oraz Ustawa o prawach konsumenta art. 40.
  • Cena Assistance zależy od wariantu ochrony (udzielanej pomocy), jaki wybierzesz przy zakupie polisy.
  • Możesz korzystać z darmowego Assistance, ale z reguły lepiej wybrać szerszy zakres ochrony.
  • Każde TU oferuje kilka wariantów Assistance, dlatego warto dokładnie sprawdzić zakres pomocy.
  • Assistance ma niższą cenę, gdy kupujesz szeroki pakiet ubezpieczeń.
  • Assistance podnosi nasz komfort korzystania z pojazdu, ponieważ zapewnia nam pomoc w wielu kłopotliwych sytuacjach na drodze.
  • Assistance jest szczególnie przydatne w przypadku awarii pojazdu podczas podróży. W ramach polisy otrzymamy holowanie i samochód zastępczy (zależnie od wariantu).
  • Pomoc z dobrego Assistance jest sprawna i szybka.
  • Korzystanie z Assistance nie ma wpływu na zniżki i zwyżki za bezszkodową jazdę.

Pamiętaj, że wariant ochrony Assistance to połączenie rodzaju pomocy i zakresu pomocy.
Liczba zgłoszeń z Assistance w okresie ważności polisy może być limitowana.

 

Popularne rodzaje pomocy w Assistance:

  • drobna naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia
  • holowanie pojazdu do warsztatu lub innego miejsca
  • parkowanie uszkodzonego pojazdu
  • auto zastępcze
  • kierowca zastępczy
  • dostarczenie paliwa
  • uruchomienie pojazdu po rozładowaniu akumulatora
  • pomoc w wymianie koła
  • pobyt w hotelu i transport dla kierowcy i pasażerów
  • pomoc prawna, tłumacz
  • pomoc lekarska
  • i wiele innych

 

Każdy rodzaj pomocy łączy się z zakresem pomocy:

  • typ zdarzenia: awaria pojazdu, unieruchomienie pojazdu, wypadek drogowy, kradzież pojazdu, nieszczęśliwy wypadek
  • obszar zdarzenia: teren Polski lub całej Europy
  • limit kilometrów, limit kosztów, limit dni, limit zgłoszeń w okresie polisy
  • minimalna odległość od miejsca zamieszkania
  • z określoną klasą (hotel, auto zastępcze)
  • zakres może być ustalany dowolnie w OWU do polisy Assistance

 

Przykład pomocy z szerokiego wariantu Assistance: holowanie pojazdu w przypadku awarii na terenie Niemiec do 800 km od miejsca zamieszkania.

Assistance nie obejmuje kosztów zakupu części do naprawy pojazdu, kosztów zakupu paliwa, wymiany kluczyków na nowe.

Każde Towarzystwo Ubezpieczeniowe ma własną listę wyłączeń w Assistance. Są to sytuacje, w których TU nie zapewni nam ochrony z ubezpieczenia. Wyłączenia znajdziemy w OWU.

Oczywiście Twoje zgłoszenie z Assistance zostanie przyjęte i pomoc zostanie Ci udzielona, ale wszystkie koszty będziesz musiał zwrócić.

Lista najważniejszych wyłączeń w Assistance:

  • korzystasz z pojazdu pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub psychotropowych
  • nie masz ważnych uprawnień do kierowania pojazdem
  • zdarzenie nastąpiło na skutek działań wojennych, aktów terrorystycznych
  • zastanów się, jakiego zakresu Assistance potrzebujesz - czy wyjeżdżasz za granicę, czy często podróżujesz swoim samochodem daleko od domu
  • jeśli masz ubezpieczenie Autocasco sprawdź, jaki wariant Assistance otrzymasz gratis do swojej polisy
  • sprawdź i porównaj warianty Assistance oferowane przez TU - w dokładnej analizie pomoże Ci doradca Open Brokers
  • przygotuj dowód rejestracyjny pojazdu

Porównując oferty zwróć szczególną uwagę na rodzaje i zakresy pomocy:

  • limit kilometrów holowania pojazdu
  • minimalna odległość od miejsca zamieszkania (możemy nie otrzymać pomocy, gdy awaria nastąpiła np. 20 km od naszego domu)
  • limit zgłoszeń pomocy w trakcie trwania polisy
  • wszystkie inne limity: kosztów świadczonej pomocy, dni w hotelu itp.
  • zasady przydzielania auta zastępczego – zwróćmy uwagę na listę zdarzeń, które uprawniają nas do auta zastępczego (np. awarie pojazdu i minimalny czas unieruchomienia pojazdu)
  • klasa auta zastępczego, klasa hotelu
  • na miejscu zdarzenia zadbaj o swoje obowiązki - zostań na miejscu zdarzenia, zabezpiecz miejsce i uszkodzony pojazd, zrób zdjęcia,
  • jeśli doszło do wypadku - pomóż osobom rannym, zapisz dane świadków, wypełnij oświadczenie o zdarzeniu, wezwij Policję (jeśli to konieczne)
  • zadzwoń pod wyznaczony numer pomocy w Twoim TU i zgłoś swoje zdarzenie i potrzebę pomocy
  • opisz sytuację i zapytaj, czy Twój wariant Assistance na pewno obejmuje taki rodzaj wsparcia
  • czekaj na przybycie odpowiednich służb lub zorganizowanie pomocy
  • jeśli nie przekroczysz limitu i pomoc nie wymaga dodatkowych kosztów - nic nie płacisz
  • pamiętaj o wyłączeniach - jeśli wystąpią - zwrócisz koszty udzielonej pomocy
© 2014-2023 Open Brokers